segala puji bagi Allah

kadang2 bila dok termenung sorang2......fikir2 balik bru teringat rupanya aku la ni dok kat jordan...

Ya Allah, wktu aku amik spm dulu aku rasa mcm hampir mustahil nak dapat biasiswa.....ya la...la ni kan pelajar cemerlang trlalu ramai.......persaingan pon banyak........

tapi, x pa la......aku berserah ja la ka Allah.....Allah lbih tahu apa yg trbaik utk aku...

dulu aku tringin nak menghafal al-Quran.......tengok kwan2 aku p intrview DQ......jeles btoi..

ak fikir lama gila nak buat kputusan sma ada nak p atau tak tmuduga DQ tu......

bukan apa......sbb dlm hati aku....aku tringin nak p ovrc....klu aku masuk DQ nnti, pastu berenti tgh jalan......zalim la plak kat org yg btoi2 nak masuk DQ tp x dpt....*no offense kpd mna2 pihak....ni pndangan pribadi aku

hmmm......last2 ak pon x apply DQ...

ni la darul quran...

ok lah....trlepas satu peluang.......klu ovrc pon xdpt gak......study kat malaysia r....x kisah la.....jnji belajaq

dipendekkan cerita......result spm dh dpt......alhamdulillah......

pastu nak apply jpa.....fikir plak...nak apply timur tgh ka lain2 negara.........tringin nak p ireland!!...heh

fikir pnya fikir, solat istikharah pastu dipersetujui pula oleh mak tercinta.......akhirnya isi timur tgh.....

jordan ka mesir ek?........nnti klu intrviewer tu tnya aku nak jawab pa?.....ak tringin nak p jordan kot...(sbb org kata ada salji)...=)

tp hari intrview tu ak kata ak nak p mesir......sbb aku x dak isi nak ckap psal jordan....hahaha.....

dipndekkan cerita........hari ni aku dah ada kat jordan.....Ya Allah.....besarnya nikmat-Mu.......jarang aku mensyukurinya

aku sgt brsyukur dok kat sni.........aku rsa biah(suasana) kat sni mmpu mndidik aku jadi muslim yang lebih baik......(wlupun slalu kna jaga mata....haish)

senior2 yg bagus2......baik2......ramah2

kawan2 yg sntiasa ambil brat.....x pnting diri sniri........klu aku x study depa akan sruh aku study.......ish....pyah nak dpt kengkawan camni

rumah pn cntik.....(sblum fly aku bagi low expectation kat jordan....ingatkan rumah lama....kotor dsb).......rupanya elok2 rumah kat sini.....dpt rumah baru plak tu...alhamdulillah

Ya Allah....besarnya nikmat-Mu...

"Dan jika kamu menghitung nikmat Allah(yang dilimpahkan kepada kamu), tiadalah kamu akan dapat menghitungnya satu-persatu; sesungguhnya Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani"
terjemahan surah an-Nahl, ayat 18

malunya klu dengan nikmat sebanyak itu aku masih sanggup nak buat maksiat terhadap Allah.

ا ﻟ ﻠﱠ ﻬُ ﻢﱠ أَ ﻧْ ﺖَ رَﺑﱢﻲ ﻻَ إ ﻟ ﻪَ إ ﻻﱠ أَ ﻧْ ﺖَ ﺧَﻠَﻘْﺘَﻨِﻲ وَأَﻧَﺎ ﻋَ ﺒْ ﺪُ كَ وَأَﻧَﺎ ﻋَﻠَﻰ ﻋَ ﻬْ ﺪِ كَ
وَ وَ ﻋْ ﺪِ كَ ﻣَﺎ اﺳْﺘَﻄَﻌْﺖُ، أَ ﻋُ ﻮ ذُ ﺑِ ﻚَ ﻣِ ﻦْ ﺷَ ﺮﱢ ﻣَﺎ ﺻَ ﻨَ ﻌْ ﺖُ أَ ﺑُ ﻮ ءُ ﻟَ ﻚَ ﺑِ ﻨِ ﻌْ ﻤَ ﺘِ ﻚَ
ﻋَﻠَﻲﱠ، وَ أَ ﺑُ ﻮ ءُ ﺑِﺬَﻧْﺒِﻲ ﻓَ ﺎ ﻏْ ﻔِ ﺮْ ﻟِﻲ إ ﻧﱠ ﻪُ ﻻَ ﻳَ ﻐْ ﻔِ ﺮُ ا ﻟ ﺬﱡ ﻧُ ﻮ بَ إ ﻻﱠ أَ ﻧْ ﺖ

Ya Allah Engkau Tuhanku, tidak ada tuhan selain Engkau , Engkaulah yang
menjadikan aku , dan aku adalah hamba-Mu, aku akan selalu menepati janji-Mu
sekemampuan-Ku, aku berlindung kepada-Mu dari kejahatan yang aku perbuat. Aku
kembali kepada-Mu dengan nikmat yang telah Engkau berikan. Aku kembali kepadaMu dengan dosa, maka mapunilah aku, sesungguhnya tidak ada yang bisa
mengampuni dosa kecuali Engkau.

Rasulullah SAW bersabda bahwa lafaz diatas adalah penghulu dari semua
lafaz-lafaz taubat, menurut riwayat Syiddad ra bahawa Rasulullah SAW mengatakan
bahwa barangsiapa yang mengucapakannya pada petang hari dan meninggal malam
harinya, maka ia masuk dalam syurga dan barang siapa yang mengucapkannya pagi hari
dan meninggal siang harinya, maka ia masuk syurga. (hadis ini diriwayatkan oleh Bukhari,
Nasai, Tirmidizi, Abu Daud, Ibnu Hibban, Alhakim dan lainnya.)

sekian dulu....nak study bio...

azwan wahab
irbid, jordan
3 jan 2011, 1.00 p.m





9 comments:

Kun Zalameyh said...

untung ang ada membe umah cm aku... hahaha..

Anonymous said...

eh never thought u hav dreams to go ireland aey???

i heard 1st sem exam juz started

smga berjaye azwan :) konform leyh skornyer hehehehe ♪♫

azwan wahab said...

kun.....aah, untung la sgt....(mata ke atas, tgn ke dada).....hahahhaha

safuan: hehe.....tatau ka ak minat nak p ireland dulu....RCSI...heh
tp xpa....JUST pon apa kurangnya...thanks for de wish...=)

`Izzati Idris said...

alasan nak pergi jordan sebab ada salji.
err..ada ke?

azwan wahab said...

ada!!!...........cuba tngok gamba kat blog izzati idris.........haha

Zafer Muslim said...

best r bace blog hang + komen2... :) teruskan menulis.. hehe..

ye r, bagus ade kawan cam hang..heheh :)
terbaik2~!!

azwan wahab said...

zafer: trima kasih krna sudi mmbaca...hehe

yui said...

azwan... lama xmai sini...hehe rindu kat hang...

oh betul lakdg2 kita pun xrasa cam dah ada kat sini kan... ttiba je. =p=p

p/s :: arrrrr rajennya hang nak study bio.. aku ada exam minggu depan doa2 k =p

azwan wahab said...

yui: rajin r.....ak exam lusa kot!!.....haha