There was an error in this gadget

aku dan disiplin

fuh........bersawang dh blog ni...........haha

lama gila x tulih.........

entahlah...........nak kata busy.....x la busy sgt

sibuk study??.......uhuk3........tu org lain

semenjak aku dok kat jrdan ni, rsanya masa semakin cepat berlalu

cepat sungguh............pejam pejam pejam celik (pejam bnyk sbb keja tidoq ja....(-.-") dh setengah tahun dh ak kat sini

dulu kat sbpikp, klu x balik umah sbulan rsa mcm lama yg amat........x dpt kbnaran pon pulun nak balik jugak (kantoi)

rsanya kat sini x terasa lama sbb lebih bebas kot.........nak makan apa, nak pegi mana, nak buat apa semua ikut suka kita

x dak dh warden nak mai ligan(kejar) sruh p surau, p klas prep dsb

best ka hidup bebas cmni?

mstilah best kan.........sapa yg nak dikongkong

tp satu bnda yg amat susah nak buat..........menDISIPLINkan diri sniri

tringin nak buat jadual harian........konon2 ada ciri pelajar cemerlang sket....heh.......last2, jadual hanya di atas kertas, jadualku getaran yg sama~~........apakah??

masuk sem 2 ni baru ku sedar, ak dh perlu berubah.................IT IS TIME!!

xleh dh nak mngelamun dlm kelas.......x leh dh nak study last2 minute...........x leh dh nak tangguh2 study

pelik.......bila buat bnda2 berfaedah (study, bca Quran, p klas).......2 jam rsa lama sgt..........bila buat bnda lagha (fb berlebihan, tngok crita berlebihan, makan berlebihan, sembang berlebihan)........4-5 jam pon x ckup kot!!

mcm mna nak brjaya, padahal Allah berfirman


Allah, ayat ni selalu dngaq........smpai terhafal........tp nak amalkannya.........aduh

"Wahai Zat yang membolak-balikkan hati teguhkanlah hatiku di atas ketaatan kepada-Mu"
[HR. Muslim no.2654]

bila dah bebas cmni.......sapa g nak disiplinkan kita klu bukan diri sniri dan iman di hati
mak ngan ayah dok jauh,
warden, ckgu disiplin pon x dak dah,
kwn2 nasihat buat tatau ja,
bini?........jpa x bgi elaun lebih pon klu kawen.......rugi2......hahahahahah

azwan wahab,
irbid, jordan,
4.20 p.m, 23 mac 2011