mim alif lam sin

ini tulisan lama, baru nak post

setelah sekian lama tidak menulis, tetiba rasa nak update blog. aku baru selesai berwacana.......antara penel yang hadir ialah dr MAZA.

ilmu dan pidatonya sangat aku kagumi. seorang yang tulisannya, lisannya, ideanya banyak memberi impak kepada masyarakat.

aku rasa teringin menjadi seseorang yang mampu memberi kesan kepada masyarakat. setidak-tidaknya ada saham aku di akhirat nanti.

namun aku sedar dan telah lama aku akui satu hakikat. aku seorang yang malas.

berilah aku tanggungjawab, aku cuba lari.....
berilah aku buku, aku simpan dalam almari....
beri aku peluang, aku kata nanti

aku x boleh terus begini

seseorang yang mengaku Islam,  beriman kepada Allah dan hari akhirat tak mungkin malas

kalau kita benar2 faham betapa singkatnya dunia untuk kita cari modal
nak tebus untuk akhirat yang selamanya
mesti kita sentiasa terkejar2 membuat kebaikan

kalau kita ada seminggu untuk habiskan material yg dah 3 bulan belajar
bila kita tau betapa x sempatnya kita
nak makan pon rasa buang masa
serius

sebab tu nabi jalan laju.....xdak mandom2 nih

nak buang jauh2 malas ni, it just doesn't suit a muslim

moga Allah membantu aku dan kita

azwan wahab,
6 jun 2012,
irbid, jordan

No comments: