There was an error in this gadget

doa bukan mantera

doa

satu perkara yang sangat mudah

angkat tangan (malas sangat x angkat pon xpa)
pastu ckap apa yang kita nak
settle

benda yang simple mcam ni tapi kalau buat betul2, kesan dia besar doe (doe?)

doa bukan mantera
baca prom prang prom prang amin
memang r x rasa apa

test la
kalau jadi imam, mula2 baca doa dalam bahasa arab
orang amin slow ja
pastu bila tiba2 kita baca dalam bahasa melayu
orang mesti amin dengan sungguh2 
sebab tiba2 dia faham apa yang imam tu mintak

serius
bila kita mintak kat Allah, itu tanda kita xdak apa2

kalau terdetik dalam hati "malas r nak berdoa"

amboih brader, berlagak gila dengan Allah......atau memang dah sempurna hidup sampai x perlukan apa2 lagi

bohong la kalau kita x berhajat apa2, walau benda tu kecik sekalipun

klu situasi kita dengan adik
kita x mampu buat satu benda,
pastu sebab ego kita, kita takmau mintak tolong dia
"mintak tolong dia nanti nampak sangat aku ni lemah"

tapi macam tu ka dengan Allah,
kita memang lemah kot, admit ja la
banyak benda kita nak, mintaklah



betul kalau doa sahaja tanpa usaha tak jadi jugak
tapi kalau usaha saja tanpa doa?

bila berjaya, mesti kita sandarkan kejayaan tu atas penat lelah usaha kita semata
kan?

hatta dalam kita buat ketaatan sekalipun, rajin solat, puasa sebagainya
kalau kita x berdoa untuk semua tu, kita akan rasa kita mampu buat semua tu sebab kita hebat

bongkak jadinya

maka, berdoalah

azwan wahab,
6 jun 2012,
irbid, jordan

No comments: